المقالات
السياسة
ارشيف مقالات سياسية
من كان بلاخطيئة فليرمها بحجر
من كان بلاخطيئة فليرمها بحجر
05-17-2012 02:40 PM


الطريق الثالث

بكرى المدنى
[email protected]

من كان بلا خطيئة فليرمها بحجر !

* منذ سنوات لم يهزنى خبر في الصحافة مثل ذلك الذى انفردت به الزميلة (الأهرام اليوم) يوم الأثنين الماضى والذى نجح الزميل الأستاذ عبدالماجد عبدالحميد –رئيس التحرير - في ابرازه (مين شيت) ثانى لعدد ذلك اليوم ويقول صدر الخبر المعنى ان إمراة اصرت على رجمها من بعد الإعتراف الصريح بإرتكابها جريمة الزنا وفي متن الخبر المذكور انها( امراة محصنة زنت وانجبت طفلا سفاحا ورفضت عند الحكم مرتين ان تتراجع عن اعترافها مصرة على ان تطبق عليها العقوبة الحدية رجما بالحجارة حتى الموت) !!
*لا اعتراض على حكم الله ولا راد لقضاءالله ولامنجاة من القدر ولا نملك في حال هذى السيدة المحصنة النبيلة والتى ارادت ان تتطهر من ذنبها لتلاقى ربها نقية كالثلج وشفافة كالثوب الأبيض لا نملك الا ان نقول فليرحمها الله رجمت او هى تنتظر وما بدلت تبديلا !
* ولسنا ضد شرع الله ولا حكم القضاء ولكن من كان منا بلا خطيئة فليشهد الحكم على تلك السيدة ويرمها بحجر ولينظر من بعد ان كان يستطيع ان يعود الى بيته آخر الليل مطمئنا مرتاح البال خفيف الضمير !
* تموت تلك السيدة بذنبها بينما تحى الأغلبية الغالبة منا –في دولة الشريعة - بذات الذنب العظيم كل يوم وكل ساعة وكل دقيقة وكل ثانية فالزنا ارخص واوفر سلعة محرمة على الطرقات وفي المكاتب والبيوت وعلى المركبات ومن لم يزن صراحة زنى بالجوارح وفي الأثر الشريف ان العين تزنى واللسان يزنى والأذن تزنى وكل جوارح ابن آدم زانية !
* تموت تلك السيدة المحصنة لأنها زنت وانجبت طفلا واحدا سفاحا بينما تضيق دار المايقوما للأطفال مجهولى الأبوين بالخرطوم بأولاد السفاح والذين لم عجزت دولة الشريعة عن تحصين مواعين انتجاهم اختلف بعض مسؤوليها على كفالتهم وايوائهم وكأن هذى المشكلة لا تلك !
* نعم لا احتجاج على القضاء ولكن احتجاج على الحال –ولا اختلاف على الشرع ولكن ضيق بالوضع ولأن الصمت ليس دائما ابلغ كلام فلابد من استصراخ الجميع ههنا والآن من كان بلا خطيئة فليرم هذه السيدة بحجر الفعل ان صادف الحكم او بحجر القول و سوء الظن ان فاته المشهد ِولتنام هى نازفة مطمئنة غريرة العين وهى تعيد فينا سيرة الغامدية –بالمناسبة اين ماعز هذه القضية؟! وكم على الطرقات والمركبات وفي المكاتب وفي البيوت من ماعز !!
*و تموت تلك السيدة وهى تعيد فينا سيرة الغامدية ولكن من يعيد فينا زمان الغامدية ؟!





تعليقات 6 | إهداء 0 | زيارات 1479

خدمات المحتوى
  • مواقع النشر :
  • أضف محتوى في Digg
  • أضف محتوى في del.icio.us
  • أضف محتوى في StumbleUpon
  • أضف محتوى في Google
  • أضف محتوى في Facebook




التعليقات
#367857 [ahmed]
0.00/5 (0 صوت)

05-19-2012 11:54 AM
What is ice?

Effects of ice

Tolerance and dependence

Getting help

Ice use in Australia

What is ice?

"Ice" is a common name for crystal methamphetamine. It is more potent
than other forms of amphetamine, including the powder form that is sometimes referred to as "speed".

This means that ice generally has a stronger effect that lasts for longer than other forms of amphetamine. It also has stronger side effects and a worse "comedown".

Amphetamines, including crystal methamphetamine, belong to a group of drugs called stimulants. They speed up the messages going between the brain and the body.

Other names

As well as "ice", crystal methamphetamine is known as crystal, meth, crystal meth, shabu, tina or glass.
What does it look like?

Ice appears in a crystalline form that can range from large, clear-coloured, "sheet-like" crystals through to a crystalline powder. It can also appear in a range of colours.
How is ice used?

Ice is usually smoked or injected. It is also snorted or swallowed.
Effects of ice

Effects vary from person to person, and may be immediate or long-term effects. They will depend on the size, weight and health of the person taking ice, whether they are used to taking the drug, whether other drugs are present in their body, and of course, the amount taken.

It can be very hard to judge the amount taken, as the quality and strength of drugs can vary greatly from one batch to another.

There is no safe level of drug use. Use of any drug always carries some risk—even medications can produce unwanted side effects. It is important to be careful when taking any type of drug.

Immediate effects

Depending on how ice is taken, the effects may be felt immediately (through injecting or smoking) or within 30 minutes (snorting) and approximately 20–30 minutes if swallowed. Some of the effects that may be experienced after taking ice include:

Low to moderate doses
feelings of euphoria, excitement and a sense of wellbeing
feelings of confidence and motivation
sense of power and superiority over others
increased talkativeness
increased libido
restlessness, repeating simple acts
nervousness, anxiety, agitation and panic
paranoia
hallucinations
irritability, hostility and aggression
headaches
dizziness
feeling more awake and alert, reduced need for sleep and difficulty sleeping
abrupt shifts in thought and speech that can make people difficult to understand
enlarged (dilated) pupils
dry mouth
increased breathing rate
shortness of breath (from smoking ice)
increased heart rate and blood pressure
irregular heart beat, palpitations
chest pain
reduced appetite
stomach cramps
stomach irritation (if swallowed)
feeling energetic
increased sweating
increased body temperature
faster reaction times
feelings of increased strength
itching, picking and scratching.


Higher doses
A high dose of ice can cause a person to overdose. This means that a person has taken more ice than their body can cope with.

The risk of overdose increases if the strength or purity of the ice is not known.

Injecting ice increases the risk of overdose due to large amounts of the drug entering the blood stream and quickly travelling to the brain.

High doses of ice can intensify some of the effects. People may also experience:

blurred vision
tremors
irregular breathing
loss of coordination
collapse
rapid pounding heart
violent or aggressive behaviour
hallucinations.

“Ice psychosis” is caused by high doses and frequent heavy use. It is characterised by paranoid delusions, hallucinations and bizarre, aggressive or violent behaviour. These symptoms usually disappear a few days after the person stops using ice.
Coming down

As the effects of ice begin to wear off, a person may experience a range of effects. These effects can last several days after use and may include:

feeling restless, irritable and anxious
paranoia
depression
radical mood swings
lethargy
exhaustion
increased sleep
uncontrolled violence.

Long-term effects

The long-term health effects of ice use include:

malnutrition and rapid weight loss due to reduced appetite
chronic sleeping problems
reduced immunity and increased susceptibility to infections, due to not sleeping or eating properly
cracked teeth and other dental problems from clenching the jaw, grinding the teeth, dry mouth and poor hygiene
high blood pressure and rapid and irregular heartbeat, which places stress on the heart and can increase the risk of heart-related complications such as heart attack and heart failure
increased strain on the kidneys, which can result in kidney failure
increased risk of stroke
depression, anxiety, tension and paranoia
brain damage: there is some evidence that ice can damage brain cells, resulting in reduced memory function and other impairments in thinking.


#367714 [جحا]
0.00/5 (0 صوت)

05-19-2012 10:31 AM
ومن اين لك ,ان من وهبت نفسها لرجل اخر ورغم انها فى عصمة رجل. ُيدافع عنهااو ان شخصا كلف نفسه بالقيام للدفاع عنها؟؟ طيب اكشف عليها وشوف طالما انت دكتور نفسانى وكدا..


#366792 [عبد الرحمن]
0.00/5 (0 صوت)

05-18-2012 09:12 AM
هم لو رجال خلي يرجموها. انت ما شفت إيران بكل صلفها عندما حكم على امرأة بالرجم، و هب العالم في وجهها قعدت تتزاوغ و تتجلع و تفتش في فتوى لتغيير الحكم إلى أن تراجعت تمام. و انت مشي بعيد ليه، السعودية بكل شدتها في الأحكام سمعتها أعلنت عن رجم زانية أو زان؟ أعدمت نعم، رجمت مافي.


#366773 [امدرماني-الركابية]
0.00/5 (0 صوت)

05-18-2012 08:42 AM
هذه السيدة اعطت للانقاذ فرصة ذهبية لكي تقوم برجمها وتبتهج بانها نفذت شرع اللة وهي مخطئة خطأ فادح باصرارها علي الاعتراف بهذا الذنب فالبلد معظمها زنا وسرقة ونهب بالذات الكيزان اكثر شيء يفرحهم هو الزنا من النساء واللواط مع الشباب والامثلة كثيرة ....لذلك ارجو ان تراجع هذه السيدة قرارها وتتوب الي اللة وماتعطي هذه الفرصة لهؤلاء المشعوذين الدجالين فسوف يستمتعون بيوم الرجم العالمي في شخصية هذه السيدة......وهجليج ليست ببعيدة اذ اعطت هذه الحكومة فرصة كبيرة للاستمرار في الحكم بغباء شديد من حكومة الجنوب


#366736 [ahmed]
0.00/5 (0 صوت)

05-18-2012 04:39 AM
يا جحا
الموضوع الذي طرحه الكاتب اكبر من تعليقك المسيئ فارجو خالصاً ان تعود الي رشدك وتراحع نفسك فإن كنت من الامنجية فأعلم ان ذنبك أكبر من ذنب تلك المرأة وان كنت غير ذلك فأعلم ان النضال لتحرير السودان من قبضة الاسلامويين واجب عليك وليس سب عرض الكاتب
هذا اولاً اما ثانياً ارجو من القاضي الذي ينظر الي تلك القضية عرض المتهمة علي طبيب نفسي ففي رأي الشخصي انها فعلت ما فعلت لمرض عقلي إذ يستحيل ان تزني تلك المرأة وبداخلها هذا الكم الهائل من الإيمان وانما قد تكون فعلت ذلك تحت تأثير عقار مثلاً ومعروف ان حبوب الايس تجعل المرأة تسعي لفعل الرزيلة بأي طريقة كانت وهذا العقار المهلوس واسع الإنتشار واخيراً اتمني ان كون ذلك الخبر كاذب ولا أساس له من الصحة ومع تحياتي لكاتب المقال


ردود على ahmed
United States [فرويد] 05-18-2012 10:24 PM
ما هو عقار "الآيس" فأنا أعمل بحقل الطب النفسي ولم أستطع التعرف عليه ؟؟

ويا أخ جحا .. من أين لك أن الزانية لا تستحق الدفاع عنها .. هل نصبّتم أنفسكم آلهة على الناس ؟

United States [جحا] 05-18-2012 01:21 PM
يا محامى الغفلة يا تعيس , كيف واحد بدافع عن واحدة زانية وما تقول لى متدينة وبطيخ؟؟


#366399 [جحا]
3.00/5 (4 صوت)

05-17-2012 06:48 PM
وانت زعلان عشان الحكم؟؟ ما تكون انت اللى


بكرى المدنى
مساحة اعلانية





الرئيسة |المقالات |الأخبار |الصور |الفيديو |راسلنا | للأعلى


المقالات والتعليقات وكل الآراء المنشورة في صحيفة الراكوبة سواء كانت بأسماء حقيقية أو مستعارة لا تـمـثـل بالضرورة الرأي الرسمي لإدارة الموقع بل تـمـثـل وجهة نظر كاتبيها.

Powered by Dimofinf cms Version 3.0.0
Copyright© Dimensions Of Information Inc.
Copyright © 2017 www.alrakoba.net - All rights reserved

صحيفة الراكوبة