الأخبار
منوعات فنية
سر تعرفه لأول مرة عن أنف هند صبري!
سر تعرفه لأول مرة عن أنف هند صبري!
سر تعرفه لأول مرة عن أنف هند صبري!


03-25-2015 04:22 AM

كشف المخرج المصري عمرو سلامة، مخرج فيلم «أسماء»، أن أنف الفنانة التونسية هند صبري، الذي ظهرت به في هذا الفيلم، لم يكن طبيعيا.

وقال سلامة، في تصريحات له: «في فيلم «أسماء»، كنت مصمم على إني أغير شكل الفنانة هند صبري اللي قامت بدور أسماء، الفيلم كان مستوحى من قصة سيدة حقيقية، وكانت الفكرة إني عايز أخلي الفيلم واقعي وحقيقي على قدر الإمكان، وعلشان كده كنت عايز أنسي الناس شوية إن دي هند صبري اللي هم عارفينها».

وأضاف: «كنت عايز من هند موهبتها الخارقة في التمثيل، من غير شكلها المعروف للجميع، وعلى هذا الأساس أصريت نجيب واحدة من أفضل خبراء المكياج في العالم، اسمها «Jo Allen»، هي اللي عملت أفلام «Gladiator»، وهي اللي غيرت شكل نيكول كيدمان في فيلم «The Hours» وغيرت شكل هابيير بارديم في فيلم «Mar Adentro».

وتابع: «طلبت منها تغيير أنف هند زي ما غيرت قبل كده أنف نيكول كيدمان، وعملت كده فعلا، لكن الحقيقة إن تقريبا ماحدش خالص في الكوكب خد باله، هند كانت بتقعد كل يوم قبل التصوير اكثر من ساعة علشان تعمل مكياج يخليها أكبر في السن وتحط الانف التركيب، طبعا لما ماحدش خد باله في الآخر، هند صبري ومحمد حفظي بالذات كانوا مش طايقني، طبعا مع اللوكيشن كله اللي كان قاعد مستني الانف».

ثم وجه اعتذارا لهند ولفريق عمل الفيلم بقوله: «وأنا بستغل هذه الفرصة السعيدة علشان أشكرهم، وأعتذر لهم نص الاعتذار، لأن غرضي كان شريف والانف هي اللي طلعت نص كم». وقام بنشر فيديو للفنانة التونسية، وهي تقوم بخلع الانف الصناعية في كواليس الفيلم، وسط ضحكات الجميع.

وكالات






تعليقات 0 | إهداء 0 | زيارات 1574


خدمات المحتوى


مساحة اعلانية





الرئيسة |المقالات |الأخبار |الصور |راسلنا | للأعلى


المشاركات والآراء المنشورة في صحيفة الراكوبة سواء كانت بأسماء حقيقية أو مستعارة لا تـمـثـل بالضرورة الرأي الرسمي لإدارة الموقع بل تـمـثـل وجهة نظر كاتبيها.

Powered by Dimofinf cms Version 3.0.0
Copyright© Dimensions Of Information Inc.
Copyright © 2017 www.alrakoba.net - All rights reserved

صحيفة الراكوبة